کف قیمت بازار:
1401/07/11

تاریخچه آهن

تاریخچه آهن از عنصر اصلی سازنده فولاد گرفته تا تغذیه گیاهان و کمک به حمل اکسیژن در خون – آهن همیشه مشغول کمک به حفظ حیات روی زمین است. یک ماده شکننده و سخت است که به عنوان یک فلز در گروه 8 در جدول تناوبی عناصر طبقه بندی شده است. فراوان ترین فلز ،...

حقایقی درباره آهن

تاریخچه آهن

از عنصر اصلی سازنده فولاد گرفته تا تغذیه گیاهان و کمک به حمل اکسیژن در خون – آهن همیشه مشغول کمک به حفظ حیات روی زمین است.

یک ماده شکننده و سخت است که به عنوان یک فلز در گروه 8 در جدول تناوبی عناصر طبقه بندی شده است. فراوان ترین فلز ، فرم خالص آن به سرعت از قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب و درجه حرارت بالا خورده می شود. آهن همچنین چهارمین عنصر رایج در پوسته زمین از نظر وزن است و تصور می شود که بسیاری از هسته زمین از این فلز تشکیل شده است. بر اساس آزمایشگاه ملی لوس آلاموس ، علاوه بر اینکه معمولاً روی زمین یافت می شود ، در خورشید و ستاره فراوان است. به گفته آزمایشگاه جفرسون ، آهن برای بقای موجودات زنده حیاتی است. در گیاهان ، در تولید کلروفیل نقش دارد. در حیوانات ، این جزء هموگلوبین است – پروتئینی در خون که اکسیژن را از ریه ها به بافت های بدن منتقل می کند.

به گفته انجمن سلطنتی شیمی ، نود درصد از کل فلزاتی که این روزها تصفیه می شود آهن است. بیشتر آن برای ساخت فولاد – آلیاژ آهن و کربن – استفاده می شود که به نوبه خود در ساخت و مهندسی عمران ، به عنوان مثال ، برای ساخت بتن مسلح استفاده می شود. فولاد ضد زنگ ، که حداقل 10.5 درصد کروم دارد ، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. از آن در کارد و چنگال آشپزخانه ، لوازم و ظروف آشپزی مانند تابه ها و ماهیتابه های فولادی ضد زنگ استفاده می شود. افزودن عناصر دیگر می تواند فولاد را با سایر ویژگی های مفید ارائه دهد. به عنوان مثال ، نیکل دوام آن را افزایش داده و آن را در برابر حرارت و اسیدها مقاوم می کند. به گفته آزمایشگاه جفرسون ، منگنز آن را با دوام تر می کند ، در حالی که تنگستن به حفظ سختی آن در دماهای بالا کمک می کند.

فقط حقایق

عدد اتمی (تعداد پروتون ها در هسته): 26

نماد اتمی (در جدول تناوبی عناصر): Fe

وزن اتمی (میانگین جرم اتم): 55.845

تراکم: 7.874 گرم بر سانتی متر مکعب

فاز در دمای اتاق: جامد

نقطه ذوب: 2800.4 درجه فارنهایت (1.538 درجه سانتیگراد)

نقطه جوش: 5181.8 درجه فارنهایت (2861 درجه سانتیگراد)

تعداد ایزوتوپ ها (اتم های یک عنصر با تعداد نوترون های متفاوت): (شامل تعداد زیادی ایزوتوپ پایدار): 33 ایزوتوپ پایدار: 4

رایج ترین ایزوتوپ ها: آهن 56 (فراوانی طبیعی: 91.754 درصد)

حقایقی درباره آهن

حقایقی درباره آهن

تاریخچه و خواص آهن

به گفته آزمایشگاه جفرسون ، باستان شناسان تخمین می زنند که مردم بیش از 5000 سال از آهن استفاده می کنند. در واقع ، معلوم می شود که برخی از قدیمی ترین آهن هایی که برای بشر شناخته شده است به معنای واقعی کلمه از آسمان سقوط کرده است. در تحقیقی که در سال 2013 در مجله علم باستان شناسی منتشر شد ، محققان مهره های آهن مصر باستان را که قدمت آنها به حدود 3200 سال قبل از میلاد می رسد ، مورد بررسی قرار دادند. و دریافتند که آنها از شهاب سنگ های آهنی ساخته شده اند. بر اساس آزمایشگاه ملی لوس آلاموس ، عهد عتیق در کتاب مقدس چندین بار از آن نام می برد.

این فلز بیشتر از مواد معدنی هماتیت و مگنتیت به دست می آید. به گفته آزمایشگاه جفرسون ، در درجات کمتر ، می توان آن را از مواد معدنی تاکونیت ، لیمونیت و سیدریت نیز بدست آورد. به گفته آزمایشگاه ملی لوس آلاموس ، آهن دارای چهار شکل مختلف آلوتروپیک است ، به این معنی که دارای چهار شکل ساختاری متفاوت است که در آن اتم ها در الگوهای مختلف به هم متصل می شوند. این اشکال فریت نامیده می شوند که به آلفا (که مغناطیسی است) ، بتا ، گاما و امگا معروف هستند.

همچنین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی ما است. کمبود آن، شایع ترین کمبود تغذیه ای ، می تواند باعث کم خونی و خستگی شود که بر توانایی انجام کارهای بدنی در بزرگسالان تأثیر می گذارد. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، این بیماری همچنین می تواند حافظه و سایر عملکرد ذهنی را در نوجوانان مختل کند. CDC هشدار می دهد زنانی که در دوران بارداری دچار کمبود آهن هستند ، بیشتر در معرض خطر بچه دار شدن هستند.

دو نوع آهن رژیمی وجود دارد: “هم” و “غیر هم”. آهن هم-که نوع آهن آن به راحتی جذب می شود-در گوشت ، ماهی و طیور یافت می شود ، در حالی که آهن غیر هم-که نیز جذب می شود اما به میزان کمتری از آهن هم-در هر دو غذای گیاهی یافت می شود (مانند به گفته صلیب سرخ آمریکا اسفناج ، کلم پیچ و کلم بروکلی) و گوشت. ARC گزارش می دهد که مردم تا 30 درصد آهن هم را جذب می کنند ، در حالی که 2 تا 10 درصد آهن غیر هم را جذب می کنند ، غذاهای غنی از ویتامین C مانند گوجه فرنگی یا مرکبات می توانند به جذب آهن غیر هم کمک کنند.

 

برای مشاهده سایر مقالات اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تاریخچه آهن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد
021-58916